احمد مظاهری مهر، مدیرعامل شرکت شاخص گستر (ماشینسازی مولینو) در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: ما عضوی از خانواده بزرگ تولیدکنندگان محصولات ماشین آلات پلیمری هستیم. همانطور که میدانید، پلیمر طلایی سیاه در صنعت کشور محسوب شده و مبنای رشد صنعتی کشور در سالهای اخیر، همین صنایع پلیمری بودند. اگر این صنعت رشد کند، میتواند سود اقتصادی خوبی برای کل جامعه و مردم ایران به همراه داشته باشد.
وی در توضیح فعالیتهای این مجموعه صنعتی گفت: شرکت مولینو تولیدکننده دستگاههای خردکن و آسیابکن است. همه شرکتهایی که تولیدکننده محصولات و قطعات پلیمری هستند، قطعا یکی از قطعات و ماشین آلات ما را در کنار خود دارند. قطعات و ماشین آلات ما کمک میکند تا ضایعاتشان را در همان لحظه تولید دوباره به ابتدای خط برگردانده و دوباره با آن تولید کنند. این موضوع بازدهی و سودآوری برخی شرکتهای تولیدکننده پلیمری را تا ۵۰ درصد افزایش میدهد.
مظاهری مهر درباره نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه ایران پلاست فرصتی است که در آن بتوانیم محصولات و تواناییهای خود را به شرکتهای تولیدکننده مواد پلیمری معرفی کنیم. متاسفانه به دلیل حساسیت دستگاههای تولید شده توسط ما و شرایط سختی که برای کار کردن آنها وجود دارد، شرکتها معمولاً این دستگاهها را از خارج کشور وارد میکنند. مدل ترکیهای این محصولات ۱۰ برابر قیمت داخلی و مدل آلمانی آن ۵۰ برابر قیمت تمام شده داخلی به فروش میرسد؛ لذا اگر بتوانیم شرکت خود را در نمایشگاههایی از این دست به خوبی معرفی کنیم، قطعاً خواهیم توانست سهم قابل توجهی را ابتدا در بازار داخلی و سپس بازار جهانی از آن خود کنیم.
مدیرعامل شرکت شاخص گستر مولینو با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی معمولاً کیفیت خوب کارهای تولیدشده ما را مشاهده نکرده و از آن آگاه نیستند، گفت: خواسته ما از نمایشگاههایی مانند ایرانپلاست این است که بیشتر در معرفی شرکتکنندگان در نمایشگاه تلاش شود و خود نمایشگاه بیشتر مورد تبلیغ قرار گیرد. مشتریانی که در سالهای گذشته در این نمایشگاه با ما آشنا شده و از ما خریداری کردند، امسال در بازدید از ما تشکر کردند. انتظار ما این است که نمایشگاه ایرانپلاست و نمایشگاههای مشابه برای شرکتهای پایین دستی صنایع پتروشیمی از پوشش رسانهای بیشتری برخوردار شده و نمایشگاه محدود به این چهار روز محدود نشود، بلکه به صورت فصلی بتوانیم نمایشگاههایی با پوشش رسانهای بیشتر و دعوت بیشتر از شرکتهای داخلی و خارجی داشته باشیم.