ضرورت تقویت حضور مخاطبان و شرکت‌کنندگان خارجی در ایران‌پلاست با هدف پویایی بیشتر نمایشگاه

ضرورت تقویت حضور مخاطبان و شرکت‌کنندگان خارجی در ایران‌پلاست با هدف پویایی بیشتر نمایشگاه
(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۴) ۱۵:۳۳

مدیرعامل شرکت طراح صنعت پویا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران‌پلاست گفت: نمایشگاه ایران‌پلاست رویداد مهمی است که از نظر یک کارآفرین اهل رقابت، رویکردی حرفه ای این است که در این نمایشگاه تخصصی شرکت کنیم.

علی هنریان، مدیرعامل شرکت طراح صنعت پویا در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در حاشیه این نمایشگاه بیان کرد: ما بیش از ده سال است که در حوزه مشاوره، طراحی و ساخت تاسیسات و تجهیزات صنعتی حوزه پلیمری و صنعت پلاستیک فعالیت داریم. تخصص اصلی ما تولید ماشین‌سازی در حوزه دستگاه‌های سازنده محصولات پلیمری، بسته‌بندی و پلاستیکی است. در واقع ما صنایع صنعت‌ساز محسوب می‌شود.

وی افزود: تنوع محصولات ارائه شده ما در نمایشگاه بسیار گسترده است و ماکت فرآیند تولید و ابزارآلات تولید شده توسط خود را که جای بسیار زیادی می‌گیرد، برای مخاطبان در نمایشگاه به صورت ماکت کوچک مقیاس طراحی کردیم. در عین حال ما شرکت دانش بنیان نیز هستیم. در ابتدای فعالیت ما، دستگاه‌های آلمانی و چینی مرغوب را به‌کار برده و سپس با مهندسی معکوس و بازطراحی و ایجاد تغییراتی در آن‌ها، داخلی‌سازی کردیم. ما موارد محاسباتی و نرم افزاری استفاده شده در طراحی ماشین آلات را نیز بکار بردیم.

هنریان با اشاره به اینکه شرکت موجب اشتغال مستقیم بیش از سی نفر و به صورت غیرمستقیم موجب اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر شده است، اظهار کرد: نمایشگاه ایران‌پلاست رویداد مهمی است که از نظر یک کارآفرین فعال و اهل رقابت، کار منطقی این است که هر سال باید در آن شرکت کنیم. ما نیز هر سال تمام توان خود را در نمایشگاه می‌گذاریم. زیرا امروزه بسیاری از کشورهای همسایه، حوزه سی. آی. اس، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه و خاور دور نیز در این نمایشگاه به شدت فعال هستند و نباید از چنین فرصتی برای معرفی محصولات چشم‌پوشی کرد. ما برای افزایش فروش داخلی نیز به این نمایشگاه چشم داریم و همه‌ساله ارتباطات خوبی را در همین نمایشگاه پیدا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت طراح صنعت پویا تاکید کرد: قطعاً حضور شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه هرچه بیشتر باشد، رقابت و حضور در نمایشگاه توسط ما شرکت‌های ایرانی نیز پرشورتر شده و نمایشگاه از منظر بین المللی بیشتر جدی گرفته می‌شود. کاری که در جهت بهبود نمایشگاه ایران‌پلاست باید کرد، دقیقاً تقویت بخش خارجی آن است؛ علت آن نیز کاملاً روشن است زیرا بازار محصولات پلیمری در ایران و تقاضای آن گاه به اشباع رسیده و فرصت برای حضور در بازارهای بین المللی و توسعه صادرات به منظور ارزآوری، اهمیتی ویژه برای اقتصاد ایران و شرکت‌های فعال بخش خصوصی خواهد داشت. ما در عرصه داخلی شناخته شده هستیم و اکنون بحث بر سر این است که کدام شرکت می‌تواند بیشتر به کشورهای خارج ایران کالا و خدمات صادر کند. هرچند ما همواره تحریم بودیم، اما دولت می‌تواند در این زمینه نقشی جدی‌تر ایفا کند.

تعداد بازدید : ۱۰۶